2013. augusztus 5., hétfő

Családi nyaralás

Idén a családdal Balatonboglárra mentünk nyaralni. Nagyon jó kis lájtos pihenés volt, általában a nyaralásaink aktívabbak szoktak lenni ennél. De hát Balatonboglár nem egy nagy település, kevés látnivalóval. A lényeg a Balaton, és mi a legtöbb időt valóban vagy a vízben vagy a parton töltöttük, főleg, mivel a héten szinte minden nap volt vagy legalább 35 fok. Rájöttem, hogy öregszem: Orsi és Petra jóval többet lubickoltak a vízben, mint én. Én is pancsoltam, de szerettem napozni és az árnyékban olvasgatni is. Elkezdtem a The game of thrones-t - Bálint vett rá, hogy angolul olvassam, emiatt egy kicsit aggódtam, de jó és abszolút érthető könyv, csak booorzasztó vastag. Sokat haladtam vele a nyaralás alatt, most járok a felénél, de hát egy ötkötetes sorozatról van szó (illetve a szerző épp dolgozik a folytatásokon) úgyhogy egy darabig eltart, mire végigrágom magam rajtuk.

A pancsolás mellett megnéztük Boglár nevezetességét, a Gömbkilátót, valamint a Piros és a Kék kápolnát. Egyik reggel elmentünk bobozni, nagyon klassz volt, Orsival zúztunk, csak azt sajnáltuk, hogy túl rövid a pálya. :( Bogláron van egy kalandpark is, de azt kihagytuk - igazából csak nekem lett volna kedvem hozzá. Majd itthon kipróbálok egyet valamikor!
Egyik nap áthajóztunk Badacsonyba. Megmásztuk a hegyet, visszafelé pedig beültünk egy kis borházhoz, ahonnan fröccsözés és zsíros kenyér majszolás közben csodálhattuk a Balatont. Nagyon festői volt.
Csütörtök este átmentünk Lellére, ahol a Magyar Nemzeti Cirkusz ütött tanyát. Igazi "klasszikus" cirkusz: csíkos sátor, díszes kocsik, popcorn és vattacukor. Az előadás is egészen klassz volt. Rosszabbra számítottam, mert ezek a vidéki cirkuszok gyakran gagyik, három éve Alsóörsön például egyáltalán nem voltam lenyűgözve. De itt voltak jó artistaszámok, kötéltánc, lovon ugrálás, és sok-sok állat, fehér oroszlánok, elefánt, tevék, papagájok. Volt kisoroszlán is, akivel lehetett fotózkodni, úgyhogy most Orsinak, Petrának és nekem is van egy-egy oroszlános képünk. :)
Természetesen meg kellett találni néhány geoládát is, az egyik pedig egy Téglamúzeumban volt. Na, sírtunk is apunak, hogy mi ez a marhaság, mikor odavitt minket, de kiderült, hogy egy nagyon klassz helyről van szó. Nem múzeum, hanem egy épület, amit egy kreatív bácsi alkotott. Kicsit emlékeztetett a Bory várra. Jópofa falak, tornyok, mind különleges kövekből és téglákból. A házhoz hatalmas telek is tartozott, a bácsi nagy magyar, és készített fafaragásokkal történelmi utat , mártírok kertjét, költők ligetét. Bárcsak én lakhatnék egy ilyen házikóban!
Mivel apu gyerekkorában sokat nyaralt a boglári hajdani SZÖVOSZ üdülőben, oda is elsétáltunk. Még megvolt minden, a kis büfé is, ahol apu minden ebéd után Jaffa szörpöt kapott. :)

A szállásunk nagyon jó kis apartman volt nem messze a parttól, volt saját medencéje is és tűzrakóhelye, úgyhogy utolsó nap sütöttünk szalonnát. Összességében nagyon klasszul sikerült a nyaralás. Szombaton még fürödtünk délelőtt, utána pedig jöttünk is haza. Este találkoztam Bálinttal, akit persze teljesen kikészítettem azzal, hogy eltűntem egy hétre úgy, hogy utána még másfélre elmegyek, a BK-sokkal...