2015. július 31., péntek

Három nap Bécsben

Az elmúlt három napot Bécsben töltöttem, hogy meglátogassam Hannah-t. Ugyan ő grazi, de mivel ott tavaly már jártam, úgy döntöttünk, idén Bécsben találkozunk. Megkönnyítette a dolgot, hogy Hannah apukájának a cége fenntart itt egy szobát azok részére, akik céges ügyben utaznak a fővárosba - így mi ezt használhattuk nagyon barátságos áron.
Nagyon jól éreztem magam. Jártam már Bécsben korábban (ha jól emlékszem, egyszer egy őszi szünet alkalmával a családdal, egyszer pedig Shizuval és Rennel a Christkindlmarkt-on) így a fő hangsúly nem is a városnézésen volt, hanem azon, hogy végre találkoztunk. Az idő amúgy sem volt kifejezettem "nyaralós": szinte végig borult volt és esett. De azért egész jól kihasználtam az ottlétemet. Első nap, miután lecuccoltunk, elmentünk ebédelni a Nashmarktra, utána pedig a Mariahilferstrasse-n sétáltunk végig és ültünk be kávézni. Estére klassz programunk volt: a Rathausplatz-on (ahol decemberben a karácsonyi vásárt is tartják) nyáron ingyenes filmfesztivál van. Egy óriási vászon elé rengeteg (kényelmes!) széket helyeztek, itt vetítenek minden este valamilyen zenés filmet (például koncertfelvételt, vagy táncelőadást). Ezen kívül rengetegféle gasztrostand is helyet kapott a téren. A standok egyformák, de mindegyik más-más kultúra konyháját kínálja, a megfelelő hangulatú dekorációval és kiszolgáló személyzettel. Volt ott ázsiai, perzsa, görög, ausztrál, és igazi osztrák stand, söröspult, burgerező, koktélbár. Rengeteg ember nyüzsgött a téren, hogy kiválassza a fogára valót. Sajnos nehéz volt helyet találni is, miután az ember már ételhez jutott. A téren töltöttük az egész estét, ettem császármorzsát, fröccsöztünk. Azért hűek voltunk magunkhoz, 11 körül már hazamentünk aludni.
Másnap kicsit jobb volt az idő, így megnézhettük a schönbrunni állatkertet. Szerintem a budapestinek nyomába sem ér, de azért tetszett. A fő látványossága a két panda, akik azonban szinte mindig hátat fordítanak a látogatóknak - sajnos utálják a vakufényt, és gondolom a bámészkodók is az idegeikre mehetnek. Szóval a pandamaciknak csak a tarkóját láttam, meg ahogy mozog a fülük, amint a bambuszt rágják. Láttunk koalákat is, ezúttal közelebbről, mint Budapesten - le is fotóztam, amint az egyik egy hatalmasat ásít. :) Bejártuk az egész állatkertet, és miután végeztünk, átsétáltunk magához a Schönbrunn kastélyhoz. Nem mentünk be, csak a parkot meg a panorámát csodáltuk meg. Találkoztunk Hannah egy barátnőjével és annak párjával, akik véletlenül szintén épp Bécsbe jöttek egy japán ismerős látogatása miatt. Schönbrunn után visszamentünk a szállásunkra, pihiztünk egy bő órát, mert azért elfáradtunk, és utána újult erővel mentünk el ismét a Rathausplatzra. Ezúttal koreai bulgogit választottam vacsorára (finom volt) utána pedig egy mojito kíséretében ültünk le a vászon elé a kubai nemzeti balett kortárs táncelőadását megnézni. Klassz volt, de azért nem ültük végig, hanem szépen hazamentünk megint még éjfél előtt. :)
Az utolsó napunk megint borongós volt, így múzeumba mentünk. Választásunk a Leopold Múzeumra esett, ahol osztrák festők munkáit őrzik, elsősorban Egon Schiele és Gustav Klimt alkotásait. Klimtnek sajnos csak a korai korszakában festett képei láthatóak itt, az "arany korszak" (például a híres Csók) egy másik bécsi múzeumban vannak, ahová 17 euró a diákjegy! Semmi gond, a Leopold Múzeum is jó volt, én nagyon örülök, hogy elmentünk, tetszettek mindkét festő képei. Vettem is képeslapokat a museum shop-ban, most már igazán bajban vagyok, hogyan fognak a falamra férni :D
A múzeum után összeszedtük a holminkat a szállásról, és a pályaudvarra mentünk. Ott még volt időnk ebédelni, aztán elváltunk - Hannah busszal ment vissza Grazba, én pedig vonattal Budapestre. Miután megérkeztem, nem is egyenesen hazajöttem, hanem Jutkáékhoz, ahol a család Andris szülinapját ünnepelte és vendégül látta Zsófit és lányát, Noi-t is Izraelből. Így végül egész későn értem csak haza, és Bálinttal sem sikerült már találkoznom.

Nagyon jól sikerült ez a pár nap Bécsben. Tényleg főleg annak örülök, hogy Hannah-t láttam, hiszen nagyon sokat beszélgettünk. Igaz, rendszeresen tartjuk a kapcsolatot Skype-on, de azért jó volt kicsit mélységében is átbeszélni a dolgokat. Ha minden igaz, jövőre a Balcsinál találkozunk! ;)